niedziela, 25 października 2015

Melanż i Przyprawowa Kawa




Jakiś czas temu zobaczyłam u znajomego skóroroba George'a obrazek przyprawy i podpis nawiązujący do pumpkin spice. Zaciekawiona spytałam co to. Akurat był to fotomontaż, ale uświadomił mi, że przecież mogę to stworzyć! Mianowicie chodzi o Melanż, przyprawę z planety Arrakis. Miała działanie geriatryczne - przedłużała życie - oraz silne narkotyczne i uzależniające. Z serii książek Diuna - oczywiście. A może i nie oczywiście, bo widząc napis "melange" w ogóle nie wiedziałam o co chodzi - myślałam że to jakiś rodzaj przyprawy dostępny w amerykańskich sklepach. Bowiem Diunę czytałam ostatnio za szczeniaka i już praktycznie nic nie pamiętam. 
Z okazji tego posta odświeżyłam sobie przynajmniej film. No więc przed Państwem melanż czyli popularna w Ameryce Pumpkin Spice.

Melanż i Kawa Przyprawowa ze świata Diuny



"Najcenniejszym dla nas surowcem jest przyprawa zwana melanżem. Przyprawa przedłuża życie. Przyprawa rozszerza świadomość. Przyprawa jest kluczem do międzygwiezdnych podróży. Nawigatorzy Gildii Planetarnej, od czterystu lat ulegali mutacji i wykorzystują gaz z przyprawy do zaginania przestrzeni. To pozwala podróżować po wszechświecie bez ruszania się z miejsca. Byłabym zapomniała. Przyprawa występuje na jednej tylko planecie. Pustynnej, suchej planecie, gdzie w jaskiniach na skalnym pustkowiu żyją ludzie zwani Fremenami. Od wieków wierzą w przepowiednię, że pojawi się człowiek, Mesjasz, który powiedzie ich ku prawdziwej wolności.Planeta ta to Arrakis. Zwana także Diuną."

"-Pamiętasz smak swojej pierwszej przyprawy?
-Smakowała jak cynamon.
-Lecz nigdy dwa razy tak samo - rzekł. - Ona jest jak życie: ilekroć jej kosztujesz, ukazuje inną twarz"





Składniki:
- 4 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki imbiru
- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
- 1 łyżeczka ziela angielskiego

Wszystkie składniki muszą mieć konsystencję proszku. Gałkę muszkatołową możesz po prostu zetrzeć na tarce. Jeśli chodzi o ziele angielskie nie widziałam nigdzie formy sproszkowanej, więc użyłam robota kuchennego który mieli na proszek. Możesz też rozetrzeć ziele w moździerzu.



Wszystkie przyprawy połącz ze sobą i... to właściwie tyle. Możesz teraz zaparzyć sobie kawę - jeśli lubisz to czarną, ale polecam Latte - w ten sposób dosypując do niej Melanżu uzyskasz Pumpkin Spice Latte. Resztę Przyprawy przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiczku. Na przykład po miniaturowym koncentracie pomidorowym. Spisuje się świetnie i uroczo wygląda. 
Już niedługo kolejny przepis gdzie przyda nam się Przyprawa ;)



P.S. Jeśli chcesz być na bieżąco i masz facebooka, zapraszam na Moją Stronę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz